tiistai 18. maaliskuuta 2014

Maanantain järkytys

Eilen oli ihan mukava päivä ja ilta, jos nyt ei oteta huomioon sitä suru-uutista joka taas jälleen laskeutui perheemme ylle, mutta onneksi selvittiin säikähdyksellä. Eikä tarvinnut ruveta taas hautajaisia järjestelemään. Tosiaan vietettiin kaverin synttäreitä ja pelailtiin siinä pleikkarilla, kun kävin puhelimella nopeasti Facebookissa, jossa etusivulle pomppasikin ikävät uutiset, serkkuni kaverit oli kirjotelleet hänen seinälleen kaikkea "toivottavasti selviät", "olet vahva, kyllä sä kestät", ja sivulle oli myös linkitetty uutinen jossa kerrottiin että joku oli kolaroinut rekan kanssa. Menin shokkiin ja taisin siinä vaan kiroilla järkytyksestä ja mietin että ei tää voi olla totta, ja uutisesta ei selvinnyt kuinka pahasti serkulleni oli käynyt. Kaverit yrittivät rauhoitella mua, mutta mä aloin penkomaan lisätietoa ja selasin serkun seinän läpi, sieltä selvisi että hän oli ainakin hengissä, soitin kotiin, jossa ei tiedetty edes koko kolarista. Mun oli pakko vielä soittaa mun enolle, ja onneksi soitin koska enoni sai mut vähän rauhoittumaan, kun kertoi että vaikka auto oli mennyt aivan romuksi ja serkkuni oli jouduttu sieltä kaivamaan ulos, oli hän vain saanut aivotärähdyksen. Vaikken kyseisen serkkuni kanssa olekkaan hirvittävästi tekemisissä niin kyllä se koskettaa todella paljon kun on kuitenkin sukulaisesta kyse, ja mulle suku on erittäin tärkeä. <3 Vaikka sain tietää että serkkuni oli selvinnyt säikähdyksellä, olin silti koko eilisen illan aivan shokissa ja mietin vain "mitä jos..". Kaverini ehdotti että olisi jäänyt yöksi kun kello kuitenkin oli jo 20, mutta mä halusin kotiin omaan sänkyyn nukkumaan ja lähdinkin kotiin ajelemaan. Ajelessa motaria tajusin sen, kuinka nopeasti kaikki voi olla ohi. Ehkä olisi ollut järkevämpää jäädä kaverille yöksi kuin ajaa pikku shokissa kotiin, mutta tehty mikä tehty. :D

Selvennykseksi vielä että tuo rekka oli ollut parkeerattu tien viereen, ja serkkuni oli ajanut neljääkymppiä, mutta tuulilasi oli ollut likainen ja aurinko häikäisi niin auto suistui rekan perään. Onnettomuus sattui lähellä kirkkoa, ja tuossa olisi oikeasti voinut käydä vaikka kuinka huonosti, mutta koska mä uskon enkeleihin mä uskon että pappa ja mummi oli taas turvaamassa serkkuni matkaa<3 Kyllä pitää meidän suojelusenkeleillä kiirettä kun meidän ison suvun perässä koittaa pysyä. :') Eilinen sai myös mieleeni erään serkkuni joka menehtyi liian varhain, olin silloin niin pieni ettei mulla ole hänestä muistikuvia, vaikka meistä on kuviakin yhdessä, en voinut olla pohtimatta missä hän olisi nyt, jos häntä ei meiltä olisi riistetty liian varhain. Olisi ollut mahtavaa tutustua häneenkin kunnolla, mutta nyt se on liian myöhäistä. 

Aamulla kun lähdin kouluun mulla oli huono fiilis eilisestä, kun tuon kolarin myötä tuli mieleen pappa ja kaikki muutkin ikävät asiat, oli semmonen kevyt aamuahdistus.. Jotenkin musta tuntuu että oli taas papalla sormet pelissä, kun soittimesta pärähtää soimaan Antti Railion Pieni ihminen, aivan uskomattoman kaunis kappale, ja ihan kuin mun elämästä! Kappaletta ei vielä löydy Youtubesta, enkä löytänyt sanojakaan.. :( Kuuntelin koko tunnin mitä kouluun ajoin tuota yhtä samaa biisiä ja vetäsin taas vaihteeksi pienet aamuitkut. :D Mutta se biisi sai mut kuitenkin paremmalle mielelle. Ja sai jaksamaan kahdeksan tunnin koulupäivän.

Tosiaan mulla on nyt toooooodella kamala stressi koulun kanssa, onneksi mulla nyt on harjoittelupaikka, mutta aivan liikaa asioita rästissä ja näyttöön ei pääse ennen kuin asiat on saatu hoidettua. Hullua, meillä on koulua enää 7 viikkoa ja pari päivää, jos oikein laskin. Kohta mulla on hoitajan paperit, kunhan saan vain kaikki tentit läpi ja sen saakelin portfolion tehtyä. Huomennakin on tentti, ja yllätyyys en ole vielä lukenut, kyllä mä ihan just alotan ja korvaava pitää samalle opettajalle tehdä huomiselle. Yötöiksi menee, ja ei en voi aloittaa yhtään aikaisemmin. Mitähän siinä tentissä kysytään jos aiheena on koulunkäyntiavustaja? Hitsi kun en edes muista minkälaisia kokeita kyseinen opettaja tekee! :D Kiva kun, jossen saa mun sunnuntain iltavuoroa vaihdettua niin mulla ei ole vapaata ennen harjoittelun alkua. Tai no okei, on mulla kuun vika viikonloppu ja silloin mennään kattomaan Cheekkiä Himokselle, mutta ei se auta jos se on vasta siellä, siis vapaa! :D Mun pitäis niin saada nollattua mun pää tässä ja nyt heti! :D Pakko nyt tehdä noita koulujuttuja, mulla ei ole yhtään varaa laittaa mitään enää uusintaan! :/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti