sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Mikä haluan olla isona?

Ajattelin nyt toteuttaa tän toisen postauksen mikä mulla oli kuun alussa mielessä. Eli ammatit jotka tavalla tai toisella mua kiinnostaa.Ja tää aihe on ajankohtainen senkin kannalta, että kohtahan on taas yhteishaut! :) Kaikille teille jotka nyt olette tekemässä yhteishakua haluaisin sanoa sen että ei sen ensimmäisen ammatin tarvitse olla se mitä tehdään loppuelämänsä, voit kouluttautua myöhemmin lisää tai vaihtaa vaikka ammattia, kuten minä. :D Hakekaa sinne minne itse haluatte, älkää sinne mihin vanhemmat haluavat tai minne kaikki kaverit menee. Nää on näitä asioita joihin kukaan muu ei voi vaikuttaa! Mutta mennäänpä asiaan!

1. Ensihoitaja
- mua kiinnostais toisaalta ihan hirmuisesti olla ambulanssissa töissä, mutta mä tiedän että en kykenisi tekemään tarpeeksi nopeita päätöksiä tai kestäisinkö esimerkiksi johonkin kolaripaikalle menemistä tai lapsipotilaita. Varmasti näihinkin ajan myötä tottuisi, mutta en mä tiedä, aika näyttää. Ehkä vielä joku päivä! :D Tääkin olis aika unelma sen takia koska rakastan auttaa ihmisiä!

2. Poliisi
- varmasti monelle tulee yllätyksenä, mutta mua on alkanut kiinnostamaan tää ammatti aina vaan enemmän. En vaan jaksais päntätä mitään lakipykäliä. :D 

3. Psykologi
- jo mun teinivuosina mulle heitettiin että, musta tulis loistava psykologi, toisaalta se ois kyllä ihan jees, mutta en jaksais lukea niin paljoa. :D

4. Tarjoilija/Baarimikko
- Mä rakastan olla isoissa tapahtumissa tarjoilijana! Sama baarimikon kanssa, drinkkejä on hauska tehdä ja musta on kiva katella kun muut sekoilee. :D 

5. Näyttelijä
- varmasti tääkin on joillekkin yllätys, mutta musta olis kivaa esiintyä suurilla areenoilla, vaikka jännitänkin kaikkea niin paljon. :D 

6. Kirjailija
- ois kans ihan huippu kiva, kun kuitenkin tykkään kirjoitella paljon, lastenkirja olis esimerkiks joskus tosi kiva tehdä! Mutta se että tätä tekis ihan ammatikseen, niin en usko että mulla riittäis niin paljon juttua. :D

7. Lastentarhaopettaja
- tääkin vaatisi lisää lukemista ja tällä hetkellä en jaksa lukea yhtään enempää! :D ja lapset, jotain parasta<3

8. Terveydenhoitaja
- taas lisää lukemista, eeeei! :D

9.Erityisopettaja
- ois ihanaa olla esimerkiksi kehitysvammaisten luokanopettaja! tosin taaaas lisää lukemista! :D

10. Vartija
- tääkin on varmaan suuri yllätys kaikille, mutta tääkin ammatti mua kiinnostaa, mutta en usko että koskaan tähän tulen päätymään.. :D

Jännä, kaikki nää mun ammatit tässä TOP10 listalla on jollain tapaa ihmisten kanssa tekemisissä, mua ei siis ole luotu toimistorotaksi. :D Tai no okei ehkä toi kirjailija on tuola vähän semmonen toimistorotta :D 

                                               

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti