lauantai 5. huhtikuuta 2014

Avautumista

Mun on pitänyt jo pitemmän aikaa kirjoittaa tästä muutama sananen, mutta en oo saanut aikaseksi. Joten nyt kun tässä yritän viivytellä jälleen noita koulujuttujen tekemistä, voisin vihdoin ja viimein toteuttaa tän. Ja pyydän näin etukäteen anteeksi välillä ehkä turhan karua kielenkäyttöäni, jos olet herkkä ihminen älä lue tästä eteen päin. :D

Tosiaan nyt tässä parin kuukauden sisällä on lehdistä saatu lukea todella paljon masennuksesta ja netin keskustelupalstoilla hoetaan koko ajan että kaikki masentuneet ja viiltelijät kerjäävät huomiota sillä että kirjoittelevat keskustelupalstoille tai blogeihin masennuksestaan tai/ja viiltelystään. Mua niiiiiiiiin ottaa päähän tämä! Koska en tiedä yhtään masentunutta joka tuolla heti huutelisi toreilla että hei mä oon masentunut ja/tai viiltelen itseäni! Todella harva myös hakee ongelmaansa heti apua, yleensä sen kanssa vitkutellaan viimeiseen asti, ja joskus jopa läheiset pakottavat sut hoitoon. Voin itsekkin tähän samaistua, koska mähän en oo kertonut mun masennuksesta/ahdistuksesta oikeastaan kenellekkään muulle kasvotusten kun ylä- asteen terveydenhoitajalle vuonna nakki ja muussi. Blogissa olen kyllä siitä kirjoittelut aika avoimestikkin, mutta mietin pitkään että julkaisenko edes kyseisiä tekstejä, haluanko että saan masentuneen leiman otsaani. Mietin pitkään ja tulin siihen tulokseen että kyllä mä ne julkaisen koska se kuitenkin auttaa (ainakin vähän) kun saa ne kirjotettua johonkin ylös. Ja jos jotain häiritsee mun masennustekstit niin älä vittu lue niitä. Mene pois mun blogista! Mua ainakin nuo kyseiset huomionkerjäämis- kommentit loukkaavat, koska aina puhutaan että pitää olla avoin ja mullakin siihen meni monen monta vuotta ja kun vihdoin uskalsin kertoa julkisesti asiasta, väitetään sitä huomionkerjäämiseksi! Varmasti moni muukin masentunut on sitä mieltä, että kun tuollaisia kommentteja saa lukea sitä alkaa taas pikku hiljaa vetäytymään takaisin kuoreensa, salaamaan huonon olonsa ja satuttamaan itseään, ehkä jopa pahemmin kuin aikaisemmin.


Että onnea vain te ihmiset huomionkerjäämis- kommenttienne kanssa, voipi olla että ollaan menetetty niidenkin takia monta hienoa naisen ja miehen alkua! Joo ehkä tää on vähän tämmönen vihateksti :D Mutta voitteko väittää ettei tää olisi totta? Enhän mäkään voi mennä täysin takaamaan sitä, että mun väite on totta, mutta uskallan löydä sen puolesta vetoa! Mutta kuten itsekkin hain ensin apua netistä keskustelupalstojen kautta ja sain aina vastaukseksi esim. "tapa ittes" "ei susta kukaan tykkää" "laita pussi päähän niin muiden ei tarvitse katsoa rumaa naamasi" "mee köyden jatkoksi" jne. Siis aivan törkeitä kommentteja, jotka on saanut mut aikoinaan itkemään. Netissä on todella helppoa olla ilkeä toiselle, kun ei välttämättä tarvitse näyttää omaa naamaansa. Ja en todellakaan ole ainut joka tälläisiä kommentteja on jossain netin ihmeellisessä maailmassa saanut. Oon lukenut paljon erilaisia blogeja ja joskus selasin jonkun 13- vuotiaan tytön blogia ja sielä oli hirveä läjä kommentteja "vitun lauta" "hanki silarit" "läski" jne. Tyttö oli aivan normaalipainoinen ja hei tyttö on murrosikäinen, niin ei kai hänelle heti yhdessä yössä pamahda D-kupin rintoja, ja jos nyt jotkut idiootit sielä ruudun takana eivät tienneet naisen lantio levenee murrosiässä. :) Miettikääpä itse minkä näköisiä ootte olleet murrosiässä ja tulkaa sitten huutelemaan, varmasti teilläkin on joskus naamassa ollut finni! :)

Myös Iltalehden sivuille oli tammikuussa koottu listaa mitä masentuneelle ei saisi sanoa, mun mielestä asiat oli aika tyhmiä, ihan maalaisjärjellä ajateltavissa, et sä tollasta mene edes sanomaan kenellekkään masentuneellle.. Äh, TÄSSÄ tämä uutinen voitte itse lukea listaa, ja mä voin vähän avautua jälleen enemmän parista kohdasta! :D

"Tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntuu" No et vittu tiiä, se on minä jolla nää monsterit on päässä, etkä sä voi tietää minkälaista näiden mun monstereiden kanssa on, vaikka sullakin olisi omat, aivan jokainen reagoi masennukseen eri tavalla. Ja varsinkaan jos sulla ei ole koskaan ollut masennusta ja se masentunut tietää sen oi että tää on niiiiiiiiiiiiin ärsyttävä lause! Tekisi vaan mieli lyödä sitä ihmistä joka näin sanoo.. :D

"Älä välitä" No vähän vaikeaa olla välittämättä kun oot niiden monstereiden kanssa 24/7. Ja esimerkiksi jos mulle sanottaisiin näin jos oltaisiin vaikka kaupungilla ja joku huutaisi jotain rumaa mun perään niin en mä vois laittaa sitä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Se jää ikuisiksi ajoiksi mun päähän kummittelemaan ja seuraavan kerran kun katson peiliin huomaakin että se on totta.

"Se on vain oman pääsi sisällä" Voi kyllä, minä tiedän että se on mun pääni sisällä... vähättelyä..

"Kyllä se siitä, piristyisit nyt" Tää on just sellanen lause kun oot kertonut jollekkin että sulla menee huonosti esimerkiksi vaikka bileissä tai jossain, ja se sanoo sulle tän koska haluaa vaan bailata, eikä halua kuunnella sun juttujas. Tämäkin lause vetää masentuneita enemmän kuoreensa.


Mua myös ärsyttää se kun sanotaan että ajattele positiivisesti niin masennus häviää, vitut luuletteko ettei ole kokeiltu? Ja se ei oo niin helppoa! Et sä pääse masennuksesta eroon sormia napsauttamalla! Se roikkuu sun takamuksessa kuin takiainen.  Nyt kun pääsin vauhtiin tässä avautumisessa, niin myös yksi erittäin ärsyttävä lause jonka voit naiselle sanoa kun naisella on huono päivä.. "onko sulla menkat" eikö nainen vittu voi olla muuten huonolla päällä?  Eihän miehelläkään ole menkkoja kun hänellä on huono päivä. >.< Ai että ottaa aivoon! Niin ja eilen illalla katselin tylsyydessäni Youtubesta videoita joissa avauduttiin paikasta nimeltä Ask.fm, eniten mua huvitti että nää kaikki kenen videon tästä aiheesta katsoin on itse kyseisessä paikassa, vittu jos niin paljon ärsyttää ei sun tarvii sielä olla tai sielä käydä!! ARGH! Kuinka voikaan ihmistä ärsyttää! -.-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti