maanantai 20. toukokuuta 2013

Mielipiteiden puuttuminen

Ensinnäkin ihan pakko sanoo tähän alkuun että ihanaa mua odotti täällä kuukauden tauon jälkeen KAKSI kommenttia! Huippua! Kommentoikaa lisää, jokaisella on oma mielipide, joten ihan avoimin mielin kommentoimaan! :)

Keksin aiheenkin mistä kirjottaa, koska tää aihe on alkanut ärsyttämään mua. Aiheena siis on muiden mukana roikkuminen ilman omia mielipiteitä. Ja kyllä jokaisella on oma mielipide joka asiaan, ei se aina voi olla ihan sama tai emmä tiiä! Okei hyväksyn ton vastauksen jos esim. mulle joku tulis juttelemaan jostain polittikasta mistä en oikeesti tiedä yhtään mitään ja se ei mua kiinnosta, mutta että joka asiaan vastaa ihan sama tai emmä tiiä. ÄRGH! En varmasti oo ainut ketä tää ärsyttää! Eihän sellassen ihmisen kanssa voi edes keskustella mistään tai no voi, mutta se olis sama ku puhuisi seinille, eikä sellasten ihmisten kanssa edes huvita olla tekemisissä.

Se että jos sulta kysytään että mitä tehtäisiin niin ei aina voi vastata ihan sama, tai jos se on oikeasti ihan sama niin voisi vastata esim. no mentäisiinkö ajelemaan tai kahville, mutta mulle on oikeestaan ihan sama mitä tehdään. Kuulostaa jo vähän paremmalta kuin pelkkä ihan sama! Ja yhteydenpitokin on joillekkin todella vaikeaa, jos se olen pelkästään minä joka joutuu yhteydenpitoa ylläpitämään niin en mä jaksa katella sellasta kauaa, sillä se vaan kertoo ettei toinen ole kiinnostunut sun asioista, koska ei se pidä yhteyttäkään. Ja oon kuullut tätäkin monelta taholta. Sekin että menet jonkun kanssa esim. kahville vaihtamaan kuulumisia, etkä ole nähnyt tätä ihmistä piiiiitkään aikaan, varmasti tässä välissä on tapahtunut jotakin mistä hän voisi kertoa, ei, ei voi, se menee niin että minä kerron mitä minulle on tapahtunut ja toinen osapuoli istuu hiljaa ja tuijottaa seinään. Hienoa. Sekin ärsyttää että kerrot jollekkin jotain aika henkilökohtaisia asioita, mutta sitten toinen vaan murahtaa takaisin ja siinä ehkä vähän odottaa että toinenkin kertoisi itsestään jotain. Joidenkin ihmisten kohdalla sitä miettii miksi niillä on suu, kun sitä ei osata käyttää!

Todella ärsyttävää että ensin lähdetään johonkin juttuun mukaan ja sitten jälkikäteen saa kuulla valituksia siitä että miksi näin tehtiin, tai kun ollaan kaupassa ja mietitään mitä ruokaa tehtäisiin, jotain mistä kaikki tykkää, niin sitä suuta ei saada kaupassa auki vaan sitten kun aletaan syömään syö yksi pelkkää leipää koska hän ei tykkää jauhelihakastikeesta. HUOH!  Jos joku esimerkiksi ehdottaisi minulle että lähdetään uimaan ja mua ei huvittaisi uida, vaan haluaisin enemmin vaikka ajella, heittäisin ilmaan ajatuksen että hei mitä jos. Tai tehtäisin kompromisseja. Tai jos ei huvita johonkin lähteä mukaan voi hyvin sanoa, sori mua ei kiinosta lähteä uimaan meen mielummin kotiin. Ei tarvii roikkua jossain mukana, mitä ei halua tehdä. Se on jo ahistavaa muille koska  tämä mukana roikkuja yleensä pilaa muiden fiiliksen. Ja se että osa ottaa kaikki asiat niin vakavasti, okei osa asioista onkin vakavia, mutta jos kaveri heittää sulle jotain niin luulisi että sä tiedät millon sun kaverisi heittää läppää ja millon se on tosissaan! Tiedän kyllä että ihmisiä on erillaisia ja jokainen on oma persoona, mutta silti.

Ja se että istut porukassa ja  tuntuu ettet saa suunvuoroa, niin sano että sori mullakin on asiaa. Ja jos tuntuu ettei saa siitä jutun juuresta kiinni mistä muut puhuu voisi heittää ilmoille oman jutun ja antaa oman näkemyksen asiaan. Mutta ei toisille se tuntuu olevan niin helkutin vaikeaa!

Sekin on jännä, että kun toinen kysyy sulta ensin että mitä mieltä oot tästä asiasta ja sitten vastaat emmä tiiä, jonka jälkeen toinen antaa oman mielipiteensä asiaan, jolloin tämä emmä tiiä- tyyppi onkin hänen kanssa samaa mieltä. Tulee semmonen olo että tässä yritetään vähän suoraan sanottuna nuoleskella.

Mulla on ollut muutaman ihmisen kanssa tästä samasta aiheesta keskustelua, ja he ovat olleet asiasta aivan samaa mieltä. Ei sellasta jaksa katella ettei pidetä yhteyttä, mielistellään, ei oo omia mielipiteitä, eikä osaa käyttää siitä suuta. Mun mielestä semmonen ihminen on suoraan sanottuna todella tylsä. Ei mulla käy mielessäkään soittaa että hei mennään kahville koska sä tiedät että se on sama kun istut kotona kahvilla ja puhut seinille. Joo oon varma että joku vetää herneet tästä nenäänsä, koska oon nyt kuullut että mulla on aika vahvat mielipiteet ja sanon ne aika suoraan. Mutta voivoi, tää on mun mielipide.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti