lauantai 20. huhtikuuta 2013

Valinnat elämässä

Tässä nyt on toinen teksti heti näin aamutuimaan, mutta tekee vaan mieli kirjottaa nyt koska mua säälittää nää ihmiset. Tarkotan siis nyt näitä eri aineiden käyttäjiä, huumeiden. En oo ikinä ymmärtäny ja tuskin tuunkaan ymmärtämään mitä hienoa niitä on käyttää?! Mitä siitä saa?! Ymmärrän vielä jotenkin alkoholin ja tupakan, mutta kaikki muut aineet menee jo yli hilseen. Mun lähipiirissä ei ole yhtään aineiden käyttäjää koska inhoan ja halveksun sellaisia ihmisiä enkä edes päästäisi sellaisia elämääni. En ikinä. Mietittiin tossa yks päivä äidin kanssa että ketäs kaikki nuoria täällä tuppukylässä enää on niin tultiin siihen tulokseen ettei täällä ole enää kuin niitä jotka on saanut täältä työpaikan tai sitten on nää huumeveikot. Tiedän muutaman ihmisen joka käyttää jonkin näkösiä aineita ja sekoilee pitkin kyliä eikä oo saanut edes koulustakaan papereita käsiin. Mun mielestä se on todella säälittävää, kuka haluaa pilata elämänsä jonkun aineen takia joka saa sut ensinnäkin näyttämään idiootilta, menetät ne järkevät ystävät ja perheen, velkaannut, oot koko ajan poliisien kanssa tekemisissä. Eniten mua huvittaa että välillä kun työn puolesta törmää näihin huumeveikkoihin ne kehuskelee sillä että ne on ollu yön putkassa. Mitähän hiton hienoa siinä on?! En ikinä koskis pitkällä tikullakaan huumeisiin.

Eniten mua naurattaa tän kylän huumeveikoissa se että nää ketkä käyttää aineita, suurin osa on mun entisiä kiusaajia. Hienon elämän nekin on itelleen hankkinu. Mietittiin joku aika sitten isän kanssa että oikeesti mulla on asiat aika hyvin, työpaikka,katto pään päällä, ammatti ja toinen jo tulossa, ystäviä. Normaalin ihmisen elämältähän tää kuulostaa? Mut mites tämä, hemmetisti pikavippejä/ muita velkoja, rikosrekisteri, työtön eikä koulutusta, ystävinä huumeveikot jotka käyttää sua vaan hyväksi jne.. Oon siis kateudesta vihreä. Välillä oon miettiny että osa varmasti on kokeillu ekan kerran kaverien painostuksesta huumeita ja tehneet sen koska haluavat kuulua porukkaan. Jos mun pitäis valita huumeiden+ ystävät tai yksinäisyys+hyvän elämän väliltä, valinta ois aika selvä, tosi ystäviä ei ole ne jotka painostaa ja pakottaa tekemään asioita joita ei itse halua. Ystäviä saa uusia, huumetausta seuraa sua loppuelämän.

Naurattaa myös se että osa ottaa pikavippejä sen takia että pääsee ryyppäämään, se oli ehkä teininä hienoa, mutta mua lähinnä naurattaa ku känniset keski-ikäset rymyää mun työpaikalle. :D Mä en edes muista millon mulla olis ollu viimeks edes krapulaa varmaan viimeks reilusti yli vuos sitte?  En edes juo usein, silloin tällöin kesällä saattaa käydä kaverin kanssa terassilla yhellä ja sillo se jää siihen yhteen. Ja sitten nykyään jos lähtee ihan juhlimaan niin en mä edes saa alas enempää kun 4-8, usein se jää ihan muutamaan. Mun mielestä ryyppääminenkin on rahojen tuhlaamista samoten kun polttaminen. Myönnän että poltan joskus harvoin kun olen viihteellä, mutta yritän päästä siitä ällöttävästä tavasta eroon. Oon tullu järkiini se on aika kamalan näköstä. Ja haisee pahalle. 

"Frendi kysyy sua mukaan säätämään, mutta säädöt ne jääköön tänään.
Sulla on matkalippu toiseen maailmaan, kunhan tovin maltat olla housuis.
Hölmö rupeis hankaluuksia haalimaan, tää mesta ei oo sun kokoses.
Käy koulut ja hanki pätevyys, et voi panna sitä päihteiden syyks.
Oot nuori ja rauhaton sydän, kyllästynyt tähän kuolleeseen kylään.
Kun maltat mielesi pääset maailmaan kyllä."

"Moni vaikeist valinnoista on vain ovi seikkailuun/
sun vain tarvitsee astuu, vain sulla on se vastuu/
Moni vaikeist valinnoista suuntaa kohti unelmaa/
kunhan uskallat vain, uskallat vain, vain kuunnella itseäs."
(Comeetta- Valinnat)

3 kommenttia:

  1. Ajattelen, että syrjäytyminen on usein pienestä kiinni, jos ei ole tarpeeksi onnistumisen kokemuksia, koulussa kaikki menee pieleen, kotona on väkivaltaa, alkoholismia jne.

    Jos lasta pahoinpidellään, vaurioittaa se lapsen itsetuntoa ja luottamusta aikuisiin. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista, vaan taustalla voi olla monia syitä miksi nuori ajautuu käyttämään päihteitä. Väkivaltaa kokenut lapsi on usein itsekin väkivaltainen aikuisena.

    Koulukiusaajilla on heikko itsetunto...hmmm, jotkut koulukiusaajasi ovat nyt huumeveikkoja :/

    VastaaPoista
  2. oon kuule aivan samaa mieltä noiden huumeiden kanssa :) ne sekottaa vaan ihmisen todellisen persoonallisuuden ja ollaan niin cooleja ku vedetää vähä pilvee :S siin ei oo mitään hienoa. ite asun tämmössessä suurkaupungis ni täälläki näkee paljon sekakäyttäjii siis ihan älytöntä on että se tuntuu olevan muotia toi kaikenlaisten aineiden naamaan tunkeminen :( oli pakko tulla kommentoimaa ku en yleensä seuraa minkäänlaisia blogeja, mut bongasin tän niin heti vaikutti mielenkiintoselta :) täytyy laittaa kirjamerkkeihi kun omista noita bloglovin juttuja tai sellasia :| mutta jos saa toivoo nii haluaisitko kertoo enemmän sun nuoruudesta tai lapsuudesta ja perheestäkin jos vaa siltä tuntuu :) Ite asun äitin ja siskon kaa ja musta tuntuu et meilläkää oo semmosta "perhefiilistä" vaa kaikki menee miten tykkää. Välillä kivaa mutta omalla tavalla kaipaa semmosta oikeeta perhettä :/ ja kun kuulee kavereilta niitten perhe-elämästä ni se on niin erilaista :<
    t. yksinäinen susi
    ps. sori tuli näköjään turhaakin löpinää ittestäni mut tulipahan kerrottua

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla että tykkäät blogistani. Yritän nyt taas kirjotella useammin kun kerta alkaa näitä lukijoitakin olemaan jo jonkun verran. :)
      Enköhän mä joskus voi tehdä postausta nuoruudesta ja lapsuudesta ainakin, perheestä en välttämättä tee. :)

      Kiva kuulla ettei me olla ainut perhe jolla meno on tällästä :D Ja tiedän ton tunteen kun kaipaa sellasta "oikeaa perhettä" se ois kiva pelailla tuolla kesäiltaisin vaikka mölkkyä, mutta jokaisella on kiire omiin juttuihinsa. Ja ei muuten todellakaan haittaa toi "turha" löpinä! Ihanaa kun saa noin pitkiä kommentteja! :)

      Poista